חותמיסטים ששווה להכיר

רועי ענבר גור אריה וטל קורן

שניהם מחזור יא’ בחותם, ומלמדים ביחד בתיכון עמל הרב תחומי א’ בפתח תקווה.
רועי בעל תואר ראשון במדע המדינה וחינוך בתכנית למנהיגות חינוכית חברתית מהאוניברסיטה העברית. כיום מורה לאזרחות, מחנך כיתה יא’ ורכז קשרי קהילה ומעורבות חברתית.
טל בעלת תואר ראשון במדעי החברה וצבא ובטחון, ותואר שני שני במדיניות ומנהל חינוך מאוניברסיטת בר אילן. כיום מורה לעברית, מחנכת כיתה י”ב ורכזת שכבת י”ב.

מה עשיתם לפני חותם: רועי עבד בתפקידי ניהול במערכת החינוך הבלתי פורמלית, וטל בתפקיד בכיר בצה”ל בדרגת רס”ן.

למה באתם לחותם: מתוך הבנה שקיים צורך בשינוי משמעותי בחברה הישראלית, ומתוך האמונה שהשינוי הזה מתחיל בחינוך, והדבר הכי חשוב זה הרצון לגעת באי השוויון בחינוך. שינוי מתחיל מבפנים, ולכן העשייה החינוכית בבית הספר היא המשפיעה ביותר לדעתנו על החברה הישראלית. המטרה של שנינו היא לעשות שינוי בחלקת האלוהים הקטנה שלנו ובכל פעם להגדיל את החלקה הזו, ולכן השנה לקחנו תפקידים נוספים בבית הספר והצטרפנו לצוות ההנהלה.

מה היה האתגר הכי גדול בשנה הראשונה: מעבר לאתגרים המוכרים שכל מורה חדש חווה בשנה הראשונה שלו, התמודדנו השנה גם עם הלמידה בצל נגיף הקורונה, שיצרה המון חוסר וודאות. ניסינו לייצר סדר ומסגרת עבור התלמידים בעולם כאוטי וחסר סדר, למידה היברידית והתאמתה לאוכלוסייה הייחודית, התמודדות עם פערים לימודיים והתנהגותיים של הילדים, היכרות עם אוכלוסייה מגוונת והתמודדות עם מציאות חברתית לא פשוטה.

מה עזר לכם להתמודד: המפתח להתמודדות בהצלחה עם האתגרים הם חברות, שיתוף בהצלחות ובכישלונות, עזרה הדדית, עבודת צוות, סולידריות, תמיכה, הפרייה הדדית ובעיקר ההליכה יד ביד לאורך המסע בידיעה שאנחנו תמיד שם אחד בשביל השנייה. דברים נוספים שעזרו לנו הם המנטור שלנו, קבלת הפנים, תמיכה וסיוע של מורים ותיקים וצוות ההנהלה. בשורה התחתונה עצם הקפיצה למים העמוקים – היה קר אבל זו הדרך הכי טובה ללמוד לשחות 🙂

המקום המיוחד שלנו: יש ספסל שהוא הספסל שלנו בו אנחנו מדברים על הכל. כל בוקר מתחיל בספסל עם זריקת אנרגיה לתחילת היום ומסתיים בסיכום שסוקר את החוויות שהיו במהלכו. באופן טבעי ביצוע “הטקס” הזה מאפשר לנו לקחת את הדברים בפרופורציות ולהתחיל כל יום מחדש באנרגיות חיוביות.

בעוד חמש שנים: מעריכים שנהיה בעמדות מפתח בתחום החינוך וחושבים על כיוונים שונים, החל מניהול בית ספר ועד לתפקידים משפיעים בזירה הציבורית.

תפקיד המורה הוא תפקיד מאתגר במיוחד בתקופה זו של מציאות משתנה, הדרישות מהמחנך עולות והצורך של התלמידים באוזן קשבת, יד מכוונת ובהצבת גבולות עולה בהתאמה. כדי להמשיך ולתת את המקסימום גם אנחנו כמורים צריכים להמשיך ולהתמלא ולעשות זאת דרך הסיפוק שאנו שואבים מההצלחות הקטנות עם התלמידים ומהחברות המשמעותית עם המורים העמיתים השותפים למסע.

 

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA ו-Google מדיניות הפרטיות ו תנאי השירות לישם.
This site is registered on wpml.org as a development site.