קהילת חותם

חותמיסטית ששווה להכיר
לינדה בדואן.
מחזור י' בחותם, בעלת תואר ראשון בחינוך וחברה. מלמדת עברית כשפה שנייה במקיף בית צפאפא בירושלים.
זכיתי להיות חותמיסטית ולהטביע את חותמי בחייהם של התלמידים, להיות מחנכת לדור העתיד, להשפיע ולשנות לטובה. להיות חותמיסטית מאפשר לי לתכנן ולבצע דברים יצירתיים הגורמים לתלמידים להתלהב ולאהוב את מקצוע העברית כשפה שנייה (דבר שאינו מובן מאליו כלל), טוב לי לקום בבוקר וללכת לבית הספר בו תלמידים מחכים לי ומחפשים אותי בפרוזדורים ובחצר כדי לשתף אותי במה שקרה להם יום לפני.
התחושות בתקופת הקורונה: כמורה, הרגשתי שבמהלך תקופת הקורונה יש לי תפקיד חשוב במישור החינוכי במיוחד, בשינוי והשפעה על תפיסת התלמידים שהתגבשה מהשמועות הרבות השקריות שהם נחשפים אליהן, במטרה להרגיע אותם.
הקפדתי לתת מקום לרגשות שלהם ולאפשר להם להביע ולשחרר לחץ ותחושות שעולות בהם כתוצאה מהמצב, הקשבתי לקשיים, תמכתי בהם, גיליתי אמפתיה, וכמובן חידדתי עובדות הקשורות לנגיף מתוך חשיבה כי הכרת העובדות הנכונות תרגיע אותם ותעזור להם להתמודד.
העצה הכי טוב שהייתי נותנת לעצמי לפני שהצטרפתי לחותם: אני לא יכולה לשנות את הכיוון של הרוח , אך אני כן יכולה להתאים את המפרשים שלי כך שאני תמיד אגיע ליעד.
החותמיסט.ית שהכי עזרה לי: חשוב לי לציין שאני מהמחזור הראשון במזרח ירושלים,
מחמוד זאהר היה בנק המידע עבורי, דמות משמעותית ומקצועית, מרשימה ומעוררת השראה. בנוסף לזה, המנטורית שלי אמל אלמסרי, והמנהל האלוף שלי מחמד עליאן, שאני מקבלת מהם ליווי הדוק ותמיכה אין סופית.
הרגע הכי מרגש שהיה לי בכיתה: כאשר לימדתי על כתיבת מכתב אישי, ביקשתי מהתלמידים לכתוב מכתב אישי לחבר או לכל אדם שהם רוצים, והופתעתי לגלות שחלק מהתלמידים כתבו לי! הרבה דברים משמחים.
משפט בלתי נשכח שתלמידה אמרה לי: "מאחורי כל תלמידה חרוצה ומצליחה, עומדת מורה אין כמוה והיא את."
בעוד 5 שנים אהיה: בטח ובטח ממשיכה עם חותם, אך לצד זה אני גם מחפשת התקדמות בכיוונים נוספים, נראה לי שאני יותר בכיוון מדריכת הכלה, יועצת ארגונית, לא ברור לי עדיין, אך מה שכן ברור זה שאהיה מחוברת יותר לעשייה החינוכית שלי.